Alla inlägg den 9 mars 2009

Av André Andersson - 9 mars 2009 15:48

Idag har det varit mulet och disigt, ja nästan dimmigt - mycket fuktigt, och av och till har snön fallit också i långsamma, slöa flingor. Det har varit en långsam dag. Jag har känt mig svullen och rosslig i flera dar; Det är fukten som gör det! Och idag verkade hundarna också rätt trötta. Vi har faktiskt kört rätt hårt de senaste veckorna!


Det har vi egentigen gjort hela vintern - men med vissa dagar av vila och rekreation. Idag var en sådan dag.


Jag gjorde upp en rejäl lägereld på gårdsplanen. Innan jag släppte ut hundarna och städade ur hundgårdarna. Sedan satt vi vid elden - myste och gosade. Katten också. Han håller sig alltid framme då hundarna och jag är ute på gården. Hundarna fick också sina klor klippta och tassar ompysslade. Och vi lekte lite grann... Dansade med Sacke. Busade med Gabriel och Fanny. Kivades med Teodor. Och Daniel, ja han fick en rejäl brottningsmatch. Han älskar att bli jagad, och nedbrottad!


Slutligen fick hundarna varsitt halvkilo blodpudding, som extra tillbehör till sitt hundfoder - ett mycket älskat tillbehör! - och efter det varsin "tandborste", av hårt pressat rismjöl och klorofyll.


Det var en skön dag. Även om den var långsam.

Man behöver sådana ibland.


Bilden är på Fanny, tagen nu i vinter - efter att hon lagt på vikt. Blivit lite rultig - och mycket go! Och den är tagen en dag som denna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards