Alla inlägg den 11 mars 2009

Av André Andersson - 11 mars 2009 18:55

Idag känner jag mig faktiskt sjuk.

I flera dagar har jag känt mig småkass.

Lite förkyld, svullen, frusen, trött - och haft lite problem med yrsel.

Ikväll känner jag mig sämre. Riktigt sjuk.


Nåja, antagligen är det inget allvarligt.

Kanske är jag bara överansträngd. Det har - som vanligt - varit långa dagar ute med hundarna; många timmar i snö och vind och fukt och kyla! Men också tidiga morgan, då jag skrivit och jobbat vid datorn. Förra veckan var det riktigt tidiga morgnar, som började vid typ 2 a.m Och kvällarna kunde bli rätt sena ändå - telefonen som ringer, saker som måste göras, massor på gång! Och ensam ute i skogen. Ja, vilket liv. Men för det mesta är det rofyllt... riktigt rofyllt.


Men man får akta sig för att man inte startar upp alltför mycket - på en gång. För plötsligt kommer det dessutom saker man inte räknat med! Och där står man.


Tidigt på morgonen. Till sent på kvällen. Utan avlastning. Och med alltför mycket kring sig. Utan ro att riktigt laga middag, till slut. Om man sover för lite. Då blir man slut.


Och så tar Colan slut, så att man inte har någon dricka att ta med då man ger sig av ut med hundarna. Och bananerna - så att man inte har något ätbart heller med sig. Och saltlakridsen - så att man får salmiakbrist!


Idag kom jag iväg, efter hundturerna - och fick handlat hem mat, Cola, bananer och saltlakrids! Så att jag står mig någon vecka till.


Och ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt.

Samla nya krafter...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards